Sağlık Turizmi sektöründe faaliyet gösteren yaralanıcıların faaliyet alanı ve kendilerini tanımlama şekilleri 5448 sayılı karar ve genelgesinde açıkça tanımlanmıştır. Sağlık turizmi aracı kuruluşlarının reklam tanıtım ve pazarlama faaliyetleri, web sitesi ve tüm tanıtım içeriklerinde kendilerinin aracı kuruluş olduklarını açıkça belirtmeleri, sağlık kuruluşları tarafından da farklı bir aracı kuruluşun tanıtımının yapılmaması gerekmektedir. Ancak bazı yararlanıcılarda aksi durumlar tespit edilmiştir.
Tüm yaralanıcıların; kendilerini tanıtıcı unsurları gözden geçirerek, varsa bu durumları düzeltmeleri gerekmektedir. 01.06.2023 itibarıyla aşağıda belirtilen hususların tespit edilmesi halinde, ilgili kuruluşun destek talep dosyaları itirazları kabul edilmeksizin reddedilecektir.
Bu kapsamda;
1- Aynı ticari markayı veya söz konusu markanın ayırt edici karakterini değiştirmeyecek biçimde markayı farklı şekillerde kullanan yararlanıcıların yıllık destek üst limiti ve destek süresi bulunan destekler için ortak bir üst limitten ve ortak destek süresinden yararlandırılması, ortak destek süresi hesaplamasında söz konusu markayı kullanan yararlanıcıların desteğe konu faaliyetleri arasında ilgili destek kaleminde süreyi en erken başlatan tarihin esas alınması,
2- Aracı kuruluşların desteğe konu tanıtımlarında anlaşmalı oldukları sağlık kuruluşlarına veya bu Kuruluşlarda görevli hekimlere de, kendi ticari markalarıyla beraber olmak koşuluyla yer verebilecekleri; ancak aracı kuruluş web sitesinde veya söz konusu tanıtımlarda tek bir sağlık kuruluşuna veya hekime ticari hayatın olağan akışına aykırı şekilde yoğunlaşıldığının tespit edilmesi durumunda, ilgili aracı kuruluşun henüz sonuçlandırılmamış RTP desteği başvurularının ve yoğunlaşılan sağlık kuruluşundan sağlık hizmeti alan hastalarına ilişkin hasta yol desteği başvurularının olumlu değerlendirilmemesi,
3- Destek başvurusunda bulunan tüm aracı kuruluşların web sitelerinde, anlaşmalı oldukları sağlık kuruluşlarını (“Temel Bilgi ve Belgeler” kapsamında asgari üç kuruluş) açık ve rahatlıkla görülebilir bir şekilde beyan etmesi, beyan edilmeyen sağlık kuruluşunu – veya ticari markasını – içeren tanıtımların destek kapsamında olumlu değerlendirilmemesi,
4- Aracı kuruluşun web sitesinde veya desteğe konu tanıtımlarında; sağlık hizmetlerinin, ilgili aracı kuruluşun kendi bünyesindeki sağlık tesisinde veya bünyesindeki sağlık personeliyle bizatihi verildiği izlenimi yaratan unsurların veya gerçeğe uygun olmayan diğer yanıltıcı bilgilerin tespiti halinde Karar kapsamındaki hiçbir destek başvurusunun olumlu değerlendirilmemesi,
5- Sağlık kuruluşlarının yapmış olduğu desteğe konu tanıtımlarda ekseriyetle aracı kuruluşun veya aracı kuruluş ticari markasının tanıtımının yapıldığının tespit edilmesi halinde ( 1 inci maddedeki ortak marka kullanımları hariç) ilgili destek başvurusunun olumlu değerlendirilmemesi,
Yönünde işlem tesis edilecektir.
Bu itibarla;
1 inci maddede belirtilen hususlar çerçevesinde ilgili destek kaleminde ortak destek yılı içerisinde ortak limite tabi tutulacak yararlanıcıların söz konusu ortak limiti doldurmuş olması durumunda, bahse konu yararlanıcıların ilgili destek yılına dahil olan ve işbu yazımız tarihi itibarıyla Genel Sekreterliğimizce henüz sonuçlandırılmamış destek başvurularının olumsuz değerlendirilmesi,
2 nci, 3 üncü ve 4 üncü (web sitesi içeriği hariç) maddelerde belirtilen hususların Birliğimizce yapılan duyurudan sonra gerçekleştirilecek tanıtımlar için uygulanması,
İşbu yazımız tarihi itibarıyla Genel Sekreterliğimizce henüz sonuçlandırılmamış başvurulara sahip yararlanıcıların web sitelerinde 4 üncü maddede belirtilen yanıltıcı unsurlarının tespit edilmesi durumunda yararlanıcıya eksiklik yazısı iletilerek, web sitesinde ilgili içeriklerin eksiklik süresi içinde tadil edilmesinin talep edilmesi ve tadilat/eksiklik tamamlama süresi bitimini müteakip başvurunun sonuçlandırılması; bizzat tanıtımın içerisinde bu türden yanlış/yanıltıcı bilgiler yer alması durumunda ise tanıtıma ilişkin giderlerin destek kapsamında değerlendirilmemesi gerekmektedir.