Sayın Üyemiz,
Ticaret Bakanlığı Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü’nden iletilen bir yazıda, firmaların ya da müşterilerinin e-posta hesaplarının ele geçirilerek/taklit edilerek ödemelerin farklı hesaplara gönderilmesi yoluyla gerçekleştirilen dolandırıcılık vakalarına ilişkin şikâyetlerin zaman zaman Ticaret Müşavirliklerine/Ataşeliklerine ulaştığı ifade edilmektedir.
Yazıda devamla, firmaların dijital ortamda gerçekleştirdikleri yazışmalarda azami güvenlik önlemleri almaları, ödeme işlemi gerçekleştirilmeden önce hesap bilgilerinin farklı kanallardan teyit edilmesi, dış ticarete konu ülke dışındaki üçüncü bir ülkeye para transferi yapılması taleplerine ihtiyatla yaklaşılması hususlarının önem arz ettiği vurgulanmaktadır.
Bilgilerinizi rica ederiz.